تجهیزات دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

 

تجهيزات دندانپزشكي

 

مقایسه حجم واردات و تولیدات تجهیزات دندانپزشکی در ایران

در زمینه تجهیزات دندانپزشکی و وضعیت واردات و صادرات این دسته از محصولات در مقالات قبلی به صورت تخصصی پرداختیم و این موضوع را بررسی کردیم که حجم واردات قابل مقایسه با صادرات نیستند و تقریبا هیچ گونه فعالیتی در زمینه واردات اینمحصولات نداریم با اینکه تولید داخلی در برخی از محصولات انجام میشود. بازار رقایت در دنیا در این دسته از محصولات بسیار داغ است و مشاهده می کنیم کشورهایی مانند ایتالیا توانسته اند سهم زیادی از بازار جهانی را به محصولات خود اختصاص دهند.

شاید دلیل اینگه ایرن نتوانسته در سالهای گذشته جایگاه خوبی در تولیدات این دسته از محصولات را پیدا کند این باشد که این محصولات در ایران تلاشی برای تولیدشان صورت نگرفته و کشور ما بیشتر دراین حوزه مصرف کننده بوده است تا تولید کننده و تعداد تولیدات به قدری کم است که تنها به چند محصول ختممیشود و این محصولات هم از نظر کیفیت در رقابت جهانی با محصولات خارجی قرار نمی گیرند.

البته در این سالها با افزایش قیمت تجهیزات دندانپزشکی برخی از دندانپزشکان مجاب به خرید برندهای ایرانی شدهاند و این مساله باعث شده از نظر کیفیت اطمینان بیشتری به محصولات داخلی پیدا کنند و با خیال راحت تر خرید این محصولات را انجام دهند و تولید کنندگان نیز به دلیل استقبال بیشتر سعی در با کیفیت تر کردن محصولات خود می کنند

در واقع ضعف ما در این سالها این بوده است که بر روی تولیدات تمرکز چندانی نداشتیم و بیشتر واردات انجام میگرفته. دلایل زیادی رادر مقالات قبلبیان کردیم که چرا تولیدات صورت نگرفته و بیشتر محصولات وارد کشور شده اند .دیگر در این مقاله به این موضوع نمی پردازیم و امید داریم تا بعد از این روند سهل و اسانتری در راه تولید کننده باشد تا مجاب شود در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند و دولت نیز همه جوره این مساله را مورد حمایت قرار دهد.

این مساله که ما در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی وحتی تولید بسیاری از محصولات دیگر توانایی های داخلی زیادی داریم شکی وجود ندارد ولی متاسفانه بستر به گونه ای است که از تخصص و توانایی افراد در این حوزه استفاده نمی شود و شاهد این مساله هستیم که بسیار از جوانان متخصص ما به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت میکنند تا هم بتوانند از تخصص خود استفاده کنند و هم زندگی راحت تری را داشته باشد. در واقع از زمانی که مهاجرت جوانان متخصص ما زیاد شد کشور ما رو به ضعف و ناتوانی پیش رفت و در حال حاضر تنها یک کشوروابسته با اقتصاد ضعیف هستیم.

در ادامه راه باید روال تغییر پیدا کند باید تمام نظرها به توانایی و تولید داخل جلب شود و دولت تا جایی که امکان دارد بیشترین تسهیلات را در اختیار تولید کنندگان بگذارد تابتوانند بهترین تولیدات را روانه بازارکنند.در واقع با فراهم کردن بستر برای تولید زمینه برای استفاده تخصص ها و توانایی ها فراهم میشود و جوانان ما به جای اینکه به فکر مهاجرت باشند تخصص وتوانایی خود را در داخل کشور خرج می کنند.

درواقع تولید تجهیزات دندانپزشکی به قدری برای کشور ما اهمیت دارد که باید هرچه زودتر فکری به حال ان کرد.دراین چند سال گذشته شادهد این بودیم که برخی از برندها دیگر وارد کشور نشد و برخی محصولات هم کمیاب و یا نایاب شده است و این مساله ی بسیار بدی است زیرا تجهیزات این حوزه مستقیم با سلامت افراد در ارتباط است و نبود و کمبود انها می تواند مشکل افرین باشد و تولید داخل است که می تواند این جای خالی را پر کند.

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 124 تاريخ : شنبه 16 اسفند 1399 ساعت: 23:06

تجهیزات دندانپزشکی
تحول بزرگ در خرید تجهیزات دندانپزشکی با وجود سایت های اینترنتی
در دنیای تجهیزات دندانپزشکی ابزارها ی زیادی وجود دارد و تنوع محصول در این بازار زیاد است. برای تجهیز یک مطب دندانپزشکی دندانپزشکان باید اقلام زیادی را خریداری کنند از مهمترین این تجهیزات می توان به یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو اشاره نمود. این دو یکی از مهمترین ابزارهای مهم در کار یک دندانپزشک است به طوری که می توان گفت تاثیر مستقیم بر روی کیفیت کار انها دارد.
این مساله ی تجهیز مطب همیشه برای دندانپزشکان کاری بسیار زمانبر و دشوار بوده است از یک طرف باید تحقیق کنند تا برندهای خوب موجود در بازار را پیدا کنند و از طرف دیگر قیمت محصولات مورد نظرشان را پیدا کنند. همه اینها پروسه ای زمانبر و خسته کننده است که ممکن است ماه ها طول بکشد. ولی امروزه فرایند جستجو و پیدا کردن برندهای خوب کمی ساده تر شده و سایت های اینترنتی کمک شایانی در پیدا کردن محصولات روز بازار به همراه قیمت دارند.
در واقع دندانپزشک در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی می تواند به راحتی به سایت تخصصی در این حوزه مراجعه نماید و محصول و مورد نظر را به همراه قیمت پیدا کند و  سفارش خود را در کمترین زمان نهایی سازد. اغلب این سایت ها پیج های اینستا گرامی هم دارند که در این پیج ها به معرفی محصولات می پردازند و هر فروش ویژه ای که بر روی محصولی بخورد از این طریق اطلاع رسانی می نمایند. واز این طریق دندانپزشکان می توانند هرگونه سوال و یا مشاوره ای که دارند دریافت نمایند.   
در واقع صفحات مجازی امروزه ساده ترین راه برای دستیابی به اطلاعات هستند و در روز هر فرد به تعداد دفعات زیاد به انها مراجعه میکند. وجود صفحات اینستاگرامی برای فروش تجهیزات دندانپزشکی به قدری مهم و کاربردی است که به راحتی سهولت خرید را می توان با وجود این صفحات حس کرد.
در واقع این مساله باعث می شود تا دندانپزشکان که اغلب مشغله های کاری زیادی دارند و شاید وقت نکند تا از قیمت ها و شرایط ویژه فروش تجهیزات دندانپزشکی اطلاع کسب کنند از طریق این سایت های تخصصی و پیجهای اینستاگرامی به راحتی بتوانند در کمترین زمان اطلاع پیدا کنند و اگر نیاز به خرید دارند از فرصت فروش ویژه استفاده نمایند و خرید خود را نهایی کنند
در واقع خرید اینترنتی که در سالهای گذشته زیاد در میان مردم طرفدار نداشت و اغلب به ان اعتماد نمی کردند امروزه یکی از پر رونق ترین روش های خرید و فروش در جهان شده است و بسیاری از کسب و کارها به این نوع از فروش روی اورده اند تا جایی که فروش انها از طریق سایت های اینترنتی بسیار بیشتر از خرید حضوری است
در واقع سایت های تخصصی در حوزه فروش تجهیزات دندانپزشکی با کسب سالها تجربه در این حوزه و اعتباری که در این سالها بدست اورده اند تانسته اند بسیار موفق ظاهر شوند و نوع خرید و فروش در این بازار را تغییر دهند. اغلب وارد کنندگان در این حوزه نیز اقدام به راه اندازی سایت های تخصصی کرده اند تا تجهیزات خود را بی واسطه به بازار عرضه نمایند.به هر حال اگر دندانپزشک هستید و میخواهید  به دنیای بزرگ و متنوع تجهیزات دست پیدا کنید کافی است در گوگل روی این کلمه یا هرکلمه ای دیگر در این حوزه سرچ نمایید و به راحتی به اطلاعات مخصوص در این حوزه دست پیدا کنید.
 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 140 تاريخ : شنبه 2 اسفند 1399 ساعت: 22:13


تجهیزات دندانپزشکی
اعتماد به سایت ایننترنتی برای خرید تجهیزات دندانپزشکی
تجهیزات دندانپزشکی در بازار دارای تنوع بسیار زیادی هستند این تنوع بعضا انتخاب را سخت می کند و دندانپزشکان نیاز دارند تا زمان زیادی برای بررسی محصولات بگذارند و ببینند که کدام محصول برایشان کاربردی تر و بهتر است. در گذشته برای این کار دندانپزشک باید به صورت حضوری در بازار تجهیزات حضور پیدا می کردند و با صرف زمان زیادی بعضا به نتیجه ای هم نمی رسیدند.
ولی در حال حاضر این نوع خرید تغییر کرده و با پدید امدن سایت های خرید تجهیزات بازار گردی و زیرو رو کردن محصولات کار بسیار ساده تر شده وهر دنداپزشک از طریق گوشی و یا لپ تاپ خود می تواند به راحتی سرچ کند و از میان محصولات موجود محصول مورد نظرش را به صورت تلفنی سفارش دهد بدون اینکه نیاز به رفتن به بازار داشته باشد.

در واقع بازار تجهیزات دندانپزشکی نیازمند همچین امکانی بود . دندانپزشکان به دلیل نوع کاری که دارند مشغله های زیادی دارند و صرف زمان طولانی برای خرید محصول برای انها مشکل است . با پدید امدن این نوع خرید در واقع دندانپزشکان از ان استقبال بسیار زیادی کردند و امروزه شاهد این هستیم که اغلب همه به سمت خرید انلاین می روند.

در گذشته اعتماد مردم به خرید انلاین بسیار کم بود و با وجود سایت های اینترنتی کمتر کسی به این روش خرید می کرد و در این میان بسیاری از دندانپزشکان نیز اعتماد نداشتند تا پول را پرداخت کنند و بعد جنس خریداری شده را تحویل بگیرند ولی امروزه شرایط تغییر کرده و وخرید الکترونیکی از روش های سنتی بسیار بیشتر مورد استقبال قرار گرفته.
تجهیزات دندانپزشکی به علت اهمیت کاری که دارند باید همیشه از بهترین نوع و برند خریداری شوند زیرا عملکرد انها تاثیر مستقیم بر روی کار دندانپزشکان خواهد گذاشت از این رو هر دندانپزشکی در زمان خرید تا جایی که ممکن است می گردد و بهترین محصول را انتخاب می کند.
البته بسیاری از دندانپزشکان تجربه ای بالایی در خرید دارند و شناخت کافی راجع به برندها و محصولات دارند ولی با این حال این دسته از افراد هم نیاز دارند تا در زمان خرید راجع یه محصولات جدیدی که وارد بازار شده اطلاعات کسب نمایند و با امکانات تجهیزات جدید بازار اشنا شوند از این رو این دسته از دندانپزشکان نیز قبل از خرید به این سایت ها مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی تری راجع به محصولات به دست می اورند.
تجهیزات دندانپزشکی در این سالها با نوسانات قیمتی زیادی روبه رو بوده است و و شاهد افزایش قیمت این محصولات مانند سایر محصولات بوده ایم از این رو شرکت ها برای راحت تر شدن خرید شرایط اقساطی را برای برخی از تجهیزات در نظر گرفته اند که دندانپزشکان می توانند با مراجعه به سایت های تخصصی در این حوزه از این شرایط اطلاع پیدا کنند.

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 21:16

علت ضعیف بود تولید تجهیزات دندانپزشکی در کشور

در زمینه واردات و تولیدات تجهیزات دندانپزشکی در مقالات گذشته بسیار سخن گفتیم دراین مقاله قصد داریم علت پیشی گرفتن واردات بر تولیدات داخلی را در این حوزه مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم وضعیت به چه صورت بوده که اغلب تمایلی به تولید وجود ندارد و همه به سمت واردات می روند. در واقع کشور ما در وضعیت دوگانه ای قرار دارد از یک طرف می خواهد مستقل باشد و نیازی به ارتباط با کشورهای به اصطلاح بیگانه نداشته باشد .از طرفی دیگر برای رسیدن به این استقلال در این سالها قدمی برنداشته

نه تنها در حوزه تجهیزات مربوط به دندانپزشکی بلکه در سایر زمینه های صنعتی به جرات می توان گفت که واردات همیشه پررنگ تر بوده . در واقع در گذشته اغلب سرمایه داران تمایل به راه اندازی کارخانه در داخل ایران را داشتند این کار هم دستاوردهای مالی برای خودشان داشت و هم برای کشور ولی از یک دوره ای به بعد این روند رو به کاهش رفت.

دلیل اصلی کاهش تولید داخل سختی های این مسیر برای تولید کنندگان بوده و شاهد از بین رفتن بسیاری از سرمایه ها در این راه شده ایم. از این رو به مرور زمان سرمایه داران به سمت واردات رفتند چون هم سود بیشتری براشان داشت و هم دردسر کمتر در واقع ریسک کار پایین می امد. در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی تولید داخل دستاوردهای خاصی برای عرضه ندارد به جز چند محصول که در سالهای اخیر تا حدی توانسته خوب پیش برود.

ولی در بسیاری دیگر از این محصولات هیچ شابه داخلی وجود ندارد وتماما وارد می شود. در واقع در این سالها به قدری حجم واردات زیاد بوده که بسیاری از مردم عادت به خرید کالاهای خارجی کردند و چون کیفیت این کالاها بسیار خوب بوده توانسته اعتماد مردم را در خرید جلب نماید و دیگر تمایلی به خرید کالای ایرانی وجود ندارد و اغلب دوست دارند برند محصول خارجی باشد و این خود صدمه بزرگی است که به کشور و تولید کنندگان وارد می شود.

برای مثال در میان تجهیزات دندانپزشکی یونیت محصولی است که توسط چند کارخانه در داخل تولید می شود و دراین سالها محصولات خوبی را به بازار عرضه کرده البته هنوز برای رسیدن به برندهای خوب خارجی راه دارد ولی دور از ذهن نخواهد بود که رسیدن به بهترین محصولات دنیا کار غیر ممکنی نخواهد بود و نیاز به پشتکار و تخصص دارد که به نظر هردو اینها در تولید کنندگان ما وجود دارد اگر موانع پیچیده از جلوی راه انها برداشته شود.

در واقع مشکل بزرگ مسئولان ما این است که به توانایی های داخلی اعتماد نمی کنند و در واقع دوست دارند که مصرف کننده باشند و این موضوع سبب شده تا ما شاهد وضعیت ضعیف تولیدات باشیم. در گذشته کارخانه ها رونق بیشتری داشتند و هر سرمایه داری به دنبال راه اندازی کارخانه در کشور بود درواقع سختی کار لذت بخش بود زیرا سود بهتری به همراه داشت و دستاوردی برای کشور ولی امروزه تولید فلج شده و وضعیت واردات رونق زیادی پیدا کرده.

در انتها باید خاطر نشان کرد که وضعیت تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و بسیاری از محصولات دیگر باید در کشور بهتر شود تا جایی که ما بتوانیم صادر کننده به سایر کشورها هم باشیم . در واقع کشوری مانند چین با همین روند  به جایی رسیده است که یکی از مهترین قطب های صادرات در جهان است و با رونق تولید و صادر کردن ان به سراسر دنیا اقتصاد خود را رونق داده و شاهد پیشرفت این کشور هستیم. در واقع تولید داخل راه رشد هر کشوری است و متاسفانه کشور ما در این مسیر خوب پیش نرفته است.

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 17:38

تجهیزات دندانپزشکی و وضعیت تولید در این صنف

تجهیزات دندانپزشکی از دسته محصولاتی هستند که بر سلامت جامعه تاثیر گذارند و می توان گفت که کمبود این دسته از محصولات می تواند مشکلات جدی را به بار اورد. وارد کنندگان این دسته از محصولات همیشهسعی در وارد کردن بهترین برندهای خارجی دارند تا تجهیزات وارد شده از کیفیت بالایی جهت استفاده برخوردار باشند. در واقع تجهیزاتی که هم اکنون در بازار موجود است از بهترین برندهای اروپایی و حتی چینی هستند و این مساله برای خود دندانپزشکان نیز واضح و مشخص است.

در میان محصولات وارداتی چندین شرکت داخلی نیز به تولید این دسته محصولات اقدام کرده است و در سالهای اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای را هم داشته است. ولی از انجایی که همیشه بازار واردات داغتر از تولید داخل بوده است تعداد این شرکت های تولید کننده زیاد نیست و بسیار از تجهیزات هستند که هیچ چرخه تولیدی در داخل کشور ندارند و همه وارداتی هستند و این مساله در شرایط حال حاضر بسیار ناراحت کننده و تاسف بار است.

در واقع وابستگی ما در تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و حتی دارویی به قدری به واردات زیاد است که نوسانات قیمت دلار یکباره وضعیت را به نابه سامانی کشاند و شاهد افزایش قیمت ها به شکل نابسامانی بودیم به گونه ای برخی از تجهیزات افزایش چند برابری داشتند وحتی برخی از داروهای مهم که بیماران حساس استفاده می کردند نایاب شد و مشکلات جدی در پی این مسائل به بار امد.

در واقع در این سالها عدم توجه به تولید کننده داخلی و توانایی بالایی که این افراد داشتند وضعیت را به اینجا رسانده . در سالهای گذشته بسیاری از تولید کنندگان به جای حمایت و پیشرفت با سنگ هایی که سر راحشان بود پس رفت کردند و بسیاری از کارهای تولیدی به تعطیلی کشیده شد و درب کارخانه ها بسته شد و صاحبان انها دچار ورشکستگی شدند .

در شرایط حال حاضر اگر تولیدات داخلی چه در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و سایر زمینه ها پر رونق بود شاید وضعیت به این اشفتگی نمیرسید و شاهد افزایش قیمت در بازار تجهیزات نبودیم . در واقع توانایی تولید کنندگان ما در هرزمینه ای بسیار بالاست و فقط باید به انها میدان داده شود ومحدودیت ها از سر راحشان برداشته شود. در سالهای گذشته سیاستمداران ما به قدری راه را برای تولید کننده سخت و پیچیده کرده اند که اغلب تمایلی به ادامه ندارند و حتی اگر توانایی و سرمایه وجود داشته باشد بیشتر ترجیح می دهند تا به واردات اختصاص دهند تا تولید.

اینها همه نشان دهنده سیاست های غلط این چند ساله است و در واقع ما کشوری هستیم که در بسیار از زمینه ها وابسته به سایر کشورها هستیم و واردات ما همیشه پر رونق تر از صادرات بوده است. در واقع عامل پیشرفت هر کشوری تولیدات ان است. تولیدات چرخه اقتصاد را به راه می اندازد  و رونق صادرات ارز اوری زیادی برای کشور دارد.

امید است تولیدات تجهیزات دندانپزشکی به رونق خاص خود برسد و ما شاهد پیشرفت در سالهای اینده باشیم. در واقع این راهی است که باید درپیش گرفته شود تا نتایج ان را در سالهای اتی شاهد باشیم. هر چه تعلل پیش بیاید ضررهای بسیاری را متحمل می شویم .در واقع در این سالها ما تنها شاهد فرار مغزها و استعدادها از کشور بودیم در صورتی که می توانستیم از این استعدادها در کشور بهره ببریم و پیشرفت های چشمگیری را شاهد باشیم.

 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 22 دی 1399 ساعت: 21:00

شرایط ویژه فروش تجهیزات دندانپزشکی

شرکت های فروش تجهیزات دندانپزشکی سعی بر راحت تر شدن خرید این محصولات برای دندانپزشکان دارند . این شرکت ها شرایط ویژه ای را برای خرید تجهیزات به صورت دوره ای تعیین می کنند. به طور مثال شرایطخرید اقساطی که حتی بدون پیش پرداخت می توان چکی محصولی را خریداری نمود یا شرایط تعویض محصولات قدیمی و کار کرده دندانپزشک با تجهیزات جدید.

این شرایط امکان این را برای دندانپزشک فراهم میکند تا به راحتی اتوکلاو یا یونیت قدیمی خود را با محصولی جدید تعویض نماید و با این روش هم محصول قدیمی خود را به فروش می رسانند و هم محصول جدید را به راحتی خرید میکنند. در واقع این طرح به قدری از طرف دندانپزشکان مورد استقبال قرار گرفته که اغلب سعی بر تعویض تجهیزات دارند و از این شرایط بهره می برند. در واقع این شرایط بسیار راحت است و به جای اینکه خود دندانپزشک اقدام به فروش محصول خود کند و درگیر ان شود شرکت با بالاترین قیمت ان محصول را خریداری می نماید و به جای ان محصولی نو رو به دندانپزشک می دهد.

در واقع فروش تجهیزات دندانپزشکی به فروش اقساطی بسیار باب شده و خریداران از ان استقبال می کنند. به علت بالا رفتن قیمت تجهیزات خرید نقدی به میزان قابل توجهی کم شده و برروی تجهیزاتی مانند اتوکلاو و یا یونیت اغلب ترجیح بر خرید اقساطی دارند. این مساله به قدری مورد استقبال قرار گرفته که اغلب دندانپزشکان به دنبال خرید شرایطی هستند و دائما بازار را رصد می کنند تا ببینند تا چه محصولی با شرایط ویژه به فروش می رسد که اگر مورد نیازشان بود خریداری نمایند.

در واقع شرکت ها این شرایط را برای خریدارن فراهم میکنند تا بتوانند بازار را جوری ساماندهی کنند که مثل گذشته هر فردی با هر بودجه ای امکان خرید داشته باشد. در واقع این افزایش قیمت ها به نفع هیچکس نیست نه فروشند و نه خریدار و ادامه این روند باعث رکود بازار خواهد شد و ضربه ی بزرگی را به اقتصاد جامعهوارد خواهد کرد.

نه تنها در رابطه با تجهیزات دندانپزشکی بلکه در خرید تجهیزات پزشکی و داروها نیز باید راهکارها اندیشیده شود تا قدرتخرید بالا برود .درواقع بسیاری از داروها هستند که در این شرایط تحریم وارد کشور نمی شوند و اگر هم باشند قیمت بسیار بالایی پیدا خواهند کرد که این مساله برای بیماران بسیار خطرناک است. امید است شرایط به سمت و سویی پیش برود که ما شاهد بهبود اوضاع در این مسائل حیاتی و مهم باشیم و روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

البته افتادن در مسیر رشد منوط به چاره اندیشیهای درست است که دولت و مسئولان باید انجام دهند و قصد بهبود داشته باشند و گرنه هرچقدر تولید کننده و وارد کننده به تنهایی سعی در بهبود روند داشته باشد بازهم اتفاق خاصی نخواهد افتاد و روند بسیار کندی را شاهد خواهیم بود در واقع شرایط موجود نیاز به راهکارهای سریع و اساسی دارد تا بتوانند مشکلات را هرچه سریع تر برطرف نماید و وضعیت بازار را به شرایط قبل بازگرداند.

امید است تا در اینده نه چندان دور شاهد ثبات در بازارهای مهمی چون تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی باشیم زیرا این ابزارها مستقیما بر روی سلامت جامعه تاثیر می گذارند و بهتر است تا زودتر از سایر صنایع برای انها فکری شود. در واقع شرایط موجود برای درست شدن نیاز به همتی همگانی دارد و مسئولان و سایر افراد باید دست به دست هم دهند تا این بحران را با کمترین صدمه و اسیب برطرف نمایند. ارزوی ما رسیدن به بازاری پررونق است که در ان همه قدرت خرید تمامی محصولات را دارند.

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 91 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 21:43

خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی مطمئن ترین راه در روزهای کرونایی

در مقالات قبلی از وضعیت بازار تجهیزات دندانپزشکی گفتیم و بررسی کردیم که این بازار دچار چه نوسانات و اشفتگی هایی بعد از افزایش قیمت دلار شد. ولی با این وجود راهکارهایی برای این مساله ارائه شد که از نظر زمانی شاید خیلی سریع نتیجه ندهند ولی باز بهتراز دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن است. این بازار نیاز به راهکارهای اساسی دارد تا بتوان در شرایط موجود انرا به ثبات رساند.

در واقع دلیل اصلی نوسانات و کمبود تجهیزات در این بازار این است که اکثر تجهیزات وارداتی هستند و افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر روی ان ها دارد و برخی از تجهیزات که دیگر در بازارنیستند دلیلش این است که دیگر وارد نمی شوند.در واقع واردات در کشورم ا همیشه از تولید پیشی گرفته و این امر باعث شده تا با هر نوسانی در قیمت دلار بازار داخلی براشفته شود. این مساله از بی تدبیری مسئولان مربوطه در نشات می گیرد که همیشه راه را برای تولید کننده پیچیده و سخت کرده اند و کار را به جایی رسانده اند که اغلب سرمایه داران به سمت واردات رفته اند.

تجهیزات دندانپزشکی از دسته محصولاتی است که که اهمیت بالایی دارند و کیفیت انها به قدری حائز اهمیت است که باید همه جوره باید کنترل کیفیت شوند و اجازه ورود تجهیزات بی کیفیت به بازار داده نشود. اینمساله باید مدام توسط سازمانهای زیربط کنترل و بررسی شود و اجازه ورود کالاهای قاچاق به این بازار داده نشود. در این اشفتگی برخی از افراد از فضای موجود سوء استفاده می کنند و کالاهای بی کیفیت و بدون گارانتی را وارد بازار می نمایند.

از طرفی خریدار باید کاملا اگاهانه دست به خرید بزند و قبل از خرید راجع به هر برند و محصول اطلاعات کافی به دست بیاورد و بعد خرید نماید. البته نه الان بلکه هر زمان دیگری نیز این مساله باید رعایت شود و خریدار با اگاهی کامل خرید نهایی خود را انجام دهد . امروزه سایت های تخصصی اینترنتی  موجب بالا بردن اگاهی خریدارن در این زمینه شده اند و اگاهی و شناخت تجهیزات دندانپزشکی را بالا برده اند.

تجهیزات دندانپزشکی تنوع بسیار گسترده ای دارد و برای شناخت بهتر این دسته محصولات اطلاعات کارشناسی شده لازم است. در سایت های تخصصی در این زمینه اغلب اطلاعات به صورت کاملا حرفه ای نوشته شده است و نتیجه چندین سال تجربه است. توضیح در رابطه با قابلیت های محصول و کشور سازنده این محصول در این سایت ها به خریدار کمک میکند تا از میان انبوهی از اطلاعات به درست ترین انها دست پیدا کند.

قیمت محصولات نیز در این سایت ها کاملا به روز است و دندانپزشک می تواند با توجه به بودجه خود به محصولات مورد نظر دست پیدا کند. دسته بندی محصولات به صورت جداگانه است و برحسب قیمت از کم به زیاد می تواند محصولات را مشاهده نماید. دستیابی به این محصولات به صورت حضوری در بازار کار بسیار زمان بر و سختی است ولی از طریق این سایت ها در زمان بسیار کوتاهی می توانید به انبوهی از اطلاعات دست پیدا کنید. فضای مجازی و سایت های اینترنتی بزرگترین دست اوردی که برای بشر داشته اند همین صرفه جویی در زمان بوده است.

در خرید تجهیزات دندانپزشکی به صورت اینترنتی دیگر نیازی نیست به صورت حضوری به بازار بروید ودر این شرایط کرونا این روش بهترین نوع خرید است .در خریدها با مبالغ بالا هزینه ای برای ارسال از دندانپزشک دریافت نمی شود و در کمترین زمان ممکن کالای خود را تحویل می گیرید. از هر نظر نگاه کنید این نوع روش بهترین راه خرید است که کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی نمایید و هم با وجود کرونا سلامت خود را حفظ کنید.

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 22:38

اولویت خرید دندانپزشکان با برندهای ایرانی تجهیزات دندانپزشکی است یا خارجی انها

در بحث واردات تجهیزات دندانپزشکی   بسیار سخن گفتیم و اسیب این شدت از وابستگی به دیگر کشورها را هم مورد بررسی قرار دادیم.حال با بررسی و تحقیق های که تیم ما در بازار از خریداران انجام دادند که دندانپزشکان اولویت خرید با برندهای ایرانی دارند یا خارجی.در این تحقیق محصولی در نظر گرفته شد که هم برند ایرانی ان در بازار تجهیزات موجود است و هم برند خارجی .در این بررسی برخی از دندانپزشکان برندهای خارجی را در اولویت خرید خود قرار می دادند ویکی از دلایل اصلی انها در کنار کیفیت زیبایی ظاهریشان بود و همین امر باعث می شد تا در اولویت خرید قرار بگیرند.

با توجه به اینکه در این سالها برندهای ایرانی هم سعی در بالا بردن کیفیت خود کرده اند ولی هنوز از نظر ظاهری عقب تر از محصولات مشابه خارجی هستند و زیبایی ظاهری یکی از پارامترهای اصلی در جذابیت یک محصول است.فلذا دندانپزشک حاضر است تا هزینه بیشتر بکندو محصولی بهتر و شکیل تر خریداری کند.بنابراین بهتر است طراحی محصولات را به سمتی ببریم که مشتری پسندتر باشد.

در این میان دندانپزشکانی بودند که قیمت و کیفیت محصولات برایشان در اولویت بود و از برندهای ایرانی اعلام رضایت می کردند ان هم به دو دلیل اصلی:1- قیمت مناسب در کنار کارایی مفید 2- ارائه بهتر خدمات پس از فروش . درواقع زمانی که شما تجهیزات دندانپزشکی   ایرانی را خریداری می کنید در زمان نیاز به راحتی می توانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید و دیگر دغدغه ای جهت نبود قطعات جهت تعمییر وجود نخواهد داشت. در واقع اگر ما درکشور خود به درجه ای برسیم که در زمینه تولید این محصولات خودکفا شویم طبیعتا بازار داخل و حتی خارج را خواهیم گرفت و اگر بهترین کیفیت از محصولات ارائه شود دیگر دندانپزشک به دنبال برندهای خارجی نمی رود و هدفش اولش خرید تجهیزات داخلی می شود.

باید این حقیقت را باور کنیم که در حال حاضر برندهای خارجی قدرت بیشتری دارند در بازار ایران دارند و طرفدارانشان نیز بیشتر است.در واقع ما در این سالها تلاش چندانی برای ارتقا سطح تولید ات داخلی خود نکرده ایم و دائم سرمایه گذران مایل به واردات بوده اند تا تولید.عوامل مختلفی روی این موضوع دخیل بوده که ا در مقالات قبلی به بررسی انها پرداختیم و جای صحبت باقی نمی ماند.ولی این میزان وابستگی به واردات در بسیاری از مواقع اسیب های جدی را به ما وارد کرده است و باعث اشفتگی این بازار شده است به نظر می اید تنها راه رهایی از این مسائل دست کشیدن از وابستگیست.

در واقع باید کمی از منفعت خود را کنر بگذاریم و برا ی ره اندازی چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی   در ایران کمر همت ببندیم و امید داشته باشیم که در سالهای اینده نتایج شگفت انگیزی را خواهیم دید.در واقع هر کشوری از یک جایی شروع کرده و کمر همت را بسته تا اقتصاد خود ر به بالاترین درجه در جان برساند ولی ما با وابستگی ها یی که در این سالها به خاطر منفعت بیشتر به وجود اوریم خود با دستان خودمان اقتصادمان را فلج کرده ایم و در واقع بله قربان گوی کشورهای دیگر شده ایم و تغییر قیمت دلار یکباره بر همه کالاهای ما تاثیر منفی می گذارد.

در این لحظه سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید دارو و تجهیزات دارند و در این میان ما تنها نیازمند فراهم سازی بستر مناسب برای این افراد هستیمو فراهم سازی این بستر در وحله اول نیازمند از بین بردن پیچ و خم های ازار دهنده در این زمینه از و سپس حمایت دولت از تولید کننده.زیرا تا زمانی که تولید کننده حمایت نشود به شدت اسیب می بیند و در میانه راه ناامید می شود مانند بسیاری از افراد متخصص و با انگیزه ما که در این سالها با عدم حمایت های لازم یا ورشکست شدند یا بار خود را بستند و با کوله باری از تخصص از ایران رفتند.

در نهایت به این نتجیه رسیدیم که اگر تجهیزات دندانپزشکی   ما با کیفیت باشند خریداران خود را پیدا خواهند کرد ودر این بازار که بسیاری از محصولات خارجی با کیفیت وجود ندارند دندانپزشک حاضر به جایگزینی ان با محصول ایرانی خوب و با کیفیت مشابه است.امید است تا این چرخه تولید هرچه زودتر راه بیفتد و ما در سالهای اینده شاهد فراگیری برندهای ایراین در بازار باشیم تا جایی که دیگر جایی برای برندهای خارجی وجود نداشته باشد

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 109 تاريخ : شنبه 30 فروردين 1399 ساعت: 17:59

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی تولید شده در داخل کشور به چه اندازه است؟

 

تجهیزات دندانپزشکی  گستره وسیعی از محصولات را تشکیل می دهند که هریک برای انجام کاری خاص مورد استفاده قرار می گیرند. یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو, فسفرپلیت و بسیاری دیگر از محصولات هستند که در بازار تجهیزات به فروش می رسند. اغلب این محصولات از برندهای خاجی بوده و وارد می شوند.بیشتر واردات ما از کشورهای ایتالیا چین کره و المان صورت می گیرد و اغلب برندهای خوب و با کیفیتی هم هستند و اغلب خریداران از این برندها راضی می باشند. بین این کالا تعدادی کالای ساخت ایران هم وجود دارد که در این سالها توانسته اند بخشی از بازار فروش را به خود اختصاص دهند.

در خرید این محصولات چیزی که مورد اولویت دندانپزشک است کیفیت محصولات است و مورد دیگر کاربری اسان ان است . این دوعامل مهم در کنار قیمت مناسب موجب محبوبیت روزافزون یک برند می شود و خریداران تا مدت های زیاد متعهد به خرید ان باقی می مانند. البته برخی از این برندهای خوب به علت تحریم های به وجود امده دیگر وارد نمی شوند و نبود انها در بازار مشکلات جدیدی را به وجود اورده و خریدران را مجبور به خرید برندهایی با کیفیت پایین تر کرده. این اجبار در خرید برخی از این محصولات که قبلا طرفداران زیادی نداشتند موجب افزایش فروش این محصولات شده ولی نارضایتی دندانپزشکان را در پی داشته که باید هزینه زیادتری را بپردازند و محصولی با کیفیت پایین تر خریداری کنند.

پایین امدن کیفیت تجهیزات دندانپزشکی  به طبع بر روی کار دندانپزشکان تاثیر می گذارد و کیفیت کار انها راهم کم می کند. راه حل این مساله تولید محصولات با کیفیت داخلی است .ان زمان است که تولید این محصولات به درست خودمان می باشد و هیچ تحریمی انرا تحت تاثیر قرار نمی دهد و دیگر شاهد کمبود و یا نبود این تجهیزات مهم و اساسی در کشور نخواهیم بود. در واقع نبود تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی یعنی بازی با جان افراد که مشکلشان با این تجهیزات رفع می شود و ما باید این کمبودها را هرچه سریعتر برطرف کنیم و بدانیم که هیچ کس به غیر از خودمان نمی تواند ما را از این شرایط خارج کند.

در بحث تولیدات این محصولات نکته مهم حمایت ارگان های زیربط از تولید کنندگان این محصولات است .بسیاری از تجهیزات هستند که تا به حال تولید داخلی از انها صورت نگرفته ولی متخصصان زیادی وجود دارند که توانایی تولید این محصولات را دارند و تنها نیاز به یک همت ملی است تا بتوان چرخه تولید این محصولات را به راه انداخت و ما در سالهای اتی شاهد بازاری باشیم که اغلب محصولات انرا برندهای ایرانی با کیفیت تشکیل می دهند و واردات هم به میزان قابل توجهی در این زمینه کم شده است و به جایی رسیده باشیم که صادر کننده این محصولات به سایر کشورها باشیم.

رسیدن به خودکفایی در تولید تجهیزات دندانپزشکی  امری غیرممکن نیست و اگر همت کنیم در سالهای نه چندان دور می توانیم به این دستاورد برسیم . البته باید به قدری در این زمینه قوی عمل کنیم که محصولات تولید شده بتوانند از نظر کیفیت با رقبای خارجی خود برابری کنند و موجب شود تا بازار خرید به سمت برندهای داخلی برود و گرنه تولید محصولات بی کیفیت در داخل نه تنها دستاوردی به بار نمی اورد بلکه در رقابت با برندهای خارجی پیروز نخواهند شد و به مرور زمان کنار گذاشته می شوند بنابراین برند داخلی باید به قدری قدرتمند وارد بازار شود که بتواند برندهای رقیب را به سرعت کنار بگذارد و بخش عظیمی از بازار را سهم خود کند.

نه تنها تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی باید رونق پیدا کند و ما در انها به خودکفایی برسیم بلکه در زمینه تولید داروها نیز باید به خودکفایی برسیم تا در شرایط بحران دیگر شاهد نبود داروهای اساسی برای بیمارانمان نباشیم. در تجهیزات و داروها جزو دسته محصولاتی هستند که به دلیل اهمیت بالایی که دارند حتما باید  به تولید داخل دست پیدا کنیم تا هیچ تحریمی نتواند شرایط را برای ما سخت کند.

تجهیزات دندانپزشکی  و تولیدات ان موضوعی است که به ان بسیار پرداخته ایم و راه های رسیدن به این هدف را ذکر کردیم.در سالهای اخیر چند شرکت دست به تولیدات این محصولات در داخل کشور زده اند ولی باز کمبود زیادی وجود دارد و محصولات زیادی در این زمینه هستند که می توان انها را به تولیدات داخلی رساند و امید است تا در سالهای اتی شاهد دست یابی به این دستاورد مهم باشیم

 

 

 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي,لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1399 ساعت: 1:02

همیت خرید انلاین تجهیزات دندانپزشکی در این روزهای حساس قرنطینه

 

این روزها با توجه به شرایط اضطراری به وجود امده به علت شیوع ویروس کرونا شاهد کم شدن تعداد مراجعه کنندگان برای خرید مایحتاج کاریشان هستیم. برای مثال دندانپزشکان عزیز که اغلب خرید تجهیزات دندانپزشکی خود را در پایان سال انجام می دادند در اسفند امسال ترس از این بیماری موجب شد تا تعداد زیادی از انها خرید خود را به زمانی دیگر موکول نمایند و مجبور شدند تا مطب های خود را نیز تعطیل کنند و از پذیرش بیماران خود داری نمایند.

شرکت های فروشنده این محصولات دندانپزشکی هم برای انجام خریدهای ضروری ان دسته از دندانپزشکان تا جای ممکن محصولات مورد نظر را به صورت انلاین سفارش گرفتند و با پیک ارسال نمودند.این مزیت مهم راه اندازی سایت های اینترنتی در این مواقع به چشم می اید و شاهد کاهش ترددهایبین شهری خواهیم بود.

نه تنها خرید تجهیزات دندانپزشکی  بلکه خرید همه اقلام مورد نیاز خانواده از طریق سایت های اینترنتی به سادگی امکان پذیر است و دیگر نیازی به خرید حضوری نیست.این امکان مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته به گونه ای که هر فرد از پشت لپ تاپ و یا موبایل خود به هر چیزی که نیاز دارد تنها با مرجعه به سایت مورد نظر وپرداخت انلاین در کمترین زمان ممکن انرا درب منزل تحویل می گیرد .در این وضعیت که همه باید در قرنطیه باشیم مزیت خرید اینترنتی بیشتر به چشم می اید.

در این میان راه اندازی سایت های تخصصی فروش تجهیزات مربوط به دندانپزشکی و پزشکی باعث شده تا دندنپزشکان و پزشکان دیگر نیاز به صرف زمان طولانی در خرید نداشت باشند و هر انچه که مورد نیازشان هست را در زمانی حداقلی خریداری کنند. در این سایتها علاوه بر خرید دندانپزشکان می توانند به اطلاعات جامع و کاملی نسبت به محصولی که قصد خرید انرا دارن ددست پیدا کنند.

در میان برندهای مختلف تجهیزات دندانپزشکی   با مراجعه به بخش مورد نظر می توانید توضیحات کامل و جامعه را در رابطه با دستگاه به دست اورید و محصولات مشابه در همین سطح را از میان محصولات انتخاب کنید و با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. از طرفی دیگر با برندها و محصولات جدید نیز اشنا شوید و از شرایط خرید و اقساط انها اطلاع کسب نمایید.

توضیه ما به شما عزیزان این است که در این روزها با وجود سایت های فروش انلاین در هر زمینه تخصصی دیگرهیچ لزومی به بیرون رفتن از خانه وجود ندارد و ما با وجود این امکانات بهتر است تا چند هفته ای را در خانه بمانیم و تا شیوع این بیماری کاهش پیدا کند و کامل از بین برود و وضعیت به حالت عادی برگردد و بازارها شروع به کار کنند تا بیش از این مشاغل ازاد متضرر نشوند.

در سایت های اینترنتی فروش تجهیزات دندانپزشکی   اغلب دندانپزشکان به دنبال خرید عینک و ماسک های مخصوص هستند که متاسفانه به دلیل بالا رفتن تقاضا فروش انها با مشکل مواجه شده و شرکت های تولید کننده قادربه پاسخگویی به نیازها نیستند پس بهترین راه در این شرایطی که هیچ تجهیزات محافظتی به درستی یافت نمی شود واگر هم یافت شود راه مقابله صد درصد نیست بهتر است تا مطب ها را برای مدتی تعطیل کنیم تا بتوانیم از جان خود و مراجعه کنندگانمان محافظت نماییم.

 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي,لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 3 فروردين 1399 ساعت: 19:27